Saturday, July 2, 2011

and this is my story

my so so long 6 month journey have come to the end! and it ended with joy and laughter eventhough all of us were facing our own hardship and challenges. alhamdulillah....

ok,versi melayu pulak. haha

secara seriusnya, banyak benda aku dah belajar dan banyak juga pengalaman yg aku berjaya kaut. persahabatan, kesusahan,erti tak putus asa,keberanian,penat lelah,kesabaran,menghargai dan dihargai, dan kegembiraan!!! aku sgt sayangkan family karate ni.ia dh beri impak yg besar dlm hidup aku. mungkin tak ada tempat lain yg boleh bagi pengalaman dan perasaan camni..
aku dah pernah rasa gembira dan juga sedih sepanjang perjalanan ni.
cabaran yg paling besar is when my best friend merangkap teman seperjuangan aku jatuh sakit.seriously, aku sangat la down time tu. aku ingat ag,ada sekali time training,apa aku buat semua tak jadi sebab tak boleh focus langsung.bukan coach aja yg marah aku,malahan aku pun marah kepada diri sendiri.
tapi alhamdulillah,at last aku berjaya tolak tepi semua tu sekejap,focus and do my best!!! hasilnya sangat manis dan indah..alhamdulillah...dan my friend pon dah semakin sembuh... (^_^)

itu cerita aku,dan ada juga cerita orang lain...

ada yang terpaksa gamblekan masa depan diorang. bila masum and exam clash,apa yg korang buat? mesti p exam kn?
 tapi kawan2 aku yg kuat ni,diorang sanggup pertaruhkan masa depan untuk kebaikan team.
 bawak buku utk study,time training,join training...barakallahu fik..

ada jugak yg cedera time training.kecederaan yg membuatkan terus tak boleh join team. padahal masa tu lagi lebih kurang dua minggu nak ke masum. dan mereka juga ialah harapan semua orang .betapa sayangnya, tapi kita manusia hanya mampu merancang,tapi tuhan yang menentukan... mungkin sekarang bukan masa mereka lagi utk berjasa kepada team,mungkin pada masa depan ada kejayaan yg lebih besar mereka dapat capai.. insyaAllah... [~_^]

dan ada jugak yang mempunyai komitmen lain,misalnya pada keluarga dan kerja. kesian sangat kat diorang. dalam team,ramai yang bergantung harap pada mereka,dan pada masa yg sama,keluarga juga memerlukan mereka.
bak kata orang tua2,telan mati mak,luah mati bapak. peribahasa moden pulak, nk jalan xboleh,nk reverse pun xboleh.nk u-turn?lagi la.... macam terperangkap dalam traffic jam.
tension,menangis,stress,apa lagi yang diorangg tak rasa.
tapi tu la orang kata,orang yang susah lagi kuat semangatnya nak berjaya. alhamdulillah, syukur sebab akhirnya mereka inilah heroes of the team. masing2 pulang dengan kejayaan yang SAAANGAAAAAT membanggakan!!! im proud of them!!!

akhirnya,ada juga yg xdapat peluang even utk perform. aku sangat tabik pada mereka sebab aku rasa mereka sangat ikhlas..diorang cakap it's okay walau aku tahu pasti mereka sedih sebab perjalanan sepanjang 6 bulan ni seakan-akan terbuang mcm tu saja..tapi tak apa, aku pasti next time mesti mereka akan keluarkan yg terbaik dari diri mereka sebab semangat tu accumulate dari last time punya peluang yang tertutup! YEEEAAAHHHHHH!!!!!

Thanx to our beloved manager coz sudi luangkan masa utk kitorang. sanggup je tunggu kitorang withdraw atm,gunting rambut,beli air,beli makanan, dan yg paling penting,fight utk our right!!!  =]
and tak dilupakan,terima kasih yang tak terhingga pada our coaches yg sangat sabar dengan kitorang. penat lelah,pengorbanan dan ilmu yang kalian berikan sangat dihargai.
 ARIGATO GOZAIMASU SENSEIS....

WATCHOUT FOR MUSTANGS!!!!!!!!!! HUHA!!
(^_^)

1 comment: