Wednesday, January 19, 2011

ku redha

aku sedih.. 
aku terkejut... 
hati aku berat sangat.. tak tenang sangat...
kepala rasa sakit ja..
perasaan tak tentu arah..

salah satu harta kesayangan aku......
dah hilang...
dah pergi...
bila terkenang....
hati aku macam dihiris-hiris
mata penuh dengan air..

jasa dia...
sangat banyak untuk aku..
cuma aku ja tak perasan
dilindungi oleh sifat keanak- anakan aku..
walaupun aku tak pernah ada memori
macam mana dia besarkan aku...
jaga aku..
layan kerenah aku waktu aku kecik dulu...
tapi aku tau...
dia sangat sayangkan aku...
dan........ aku pun....

maaf....
mohon maaf....
aku tau...
salah dan silap aku...
maaf...
tiada lain selain .......maaf...

ya Allah,tempatkanlah beliau di kalangan hamba hamba mu yang solehah
cucurilah roh nya dengan rahmatMu ya Allah
terimalah segala amalannya ya Allah
ampunkanlah segala dosa dosanya..

ya Allah,kuatkanlah juga diriku ya Allah
tenangkan lah hatiku 
tabahkanlah diriku
supaya aku dapat terus mendoakan kesejahteraan nenekku 
di alam sana...ya Allah..

al Fatihaah............................................

No comments:

Post a Comment