Thursday, May 5, 2011

hati satu

sakit
aku sakit
beratnya tak tertanggung
aku terfikir
kenapa
kenapa aku sakit sebegini
peliknya tak dapat ku fahami

sakit tu datang lagi
di kala ku ingin halau ia pergi
ingin ku lempar ia jauh
sejauh mungkin
sampai hujung dunia

jerit,tangis,kecewa,marah
semua dah ku lalui
namun entah untuk berapa kalinya
sakit itu tetap datang jua
benci,geram!!

semakin lama
semakin ku sedar
sakit itu mula memakan diri
aku menangis
aku takut

tiba-tiba
aku nampak satu cahaya
ia datang menjengahku
aku katakan padanya
tolonglah aku
cahaya itu seakan akan senyum
mengukir senyuman manis
membuatkan aku berdiri
dan mengekorinya
yang berlalu pergi

2 comments:

  1. kamu ,...apakah yg kamu coba memebawa maksud disini?? saya tidak berapa aham..terlalu puitis

    ReplyDelete
  2. hehe..... maksudnya ya...em,ya,memang benar aku sakit..still,hingga saat ini aku masih belum boleh mengubati penyakit itu sepenuhnya...
    sakit ini kamu tau,penyakit hati...
    berat sekali utk disembuhkan...
    harap jika kamu ada nasihat,harap dapat kamu kongsi... :)

    ReplyDelete